•   Unik indisk & industriell inredning på nätet och i Sundbyberg
  •   Betala tryggt med kort eller faktura
  •   Frakt från 59 kr

1. ALLMÄNT

Du kan göra din beställning på Telling Stories webbshop dygnet runt, varorna packas normalt sett nästkommande helgfri vardag enligt den fysiska butikens öppettider och levereras vanligtvis inom 7 dagar.

Du kan göra en beställning i vår webbshop och välja att kostnadsfritt hämta ut din order i vår butik/showroom på Fredsgatan 19 i Sundbyberg från efterföljande öppen dag (se öppettider här).

 

2. PRISER

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen/kassan ser du det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

 

3. BETALNINGSALTERNATIV

Vi erbjuder betalning med Klarna Checkout.

Klarna Checkout erbjuder dig en anpassad och trygg betalningsupplevelse varje gång du handlar.

- Klarna Checkout identifierar dig med hjälp av den information du anger när du handlar och vid behov med hjälp av information från leverantörer. 

- Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte har fått dina varor.

Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas sammarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

 

4. FRAKT 

4. 1 FRAKT - PAKET

Fraktkostnaden är 59 kr. För skrymmande paket kan en kostnad om 50 kr tillkomma. Vi samarbetar med DHL Service Point som levererar över hela landet.

Alla försändelser sms-aviseras så var noggrann med att ange rätt mobilnummer. För att hämta ut ditt paket behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation. Alla paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta under Ej uthämtade paket. Vi har ingen fri retur. 

4.2 FRAKT - MÖBLER

Fraktkostnaden är 300-675 kr. Vi använder oss av DHL Home Delivery för skrymande möbler. Leverans vardagar mellan kl 13 och 18. Bokning av specifik tidpunkt för leverans (dock aldrig senare än kl 18) ingår ej i våra priser och faktureras extra och betalas av kunden. DHL levererar till fastighetens ytterdörr och DHL kontaktar kund för att boka leverans.

4.3 LEVERANSTID

Vi skickar ut varor kontinuerligt och i normala fall har du din beställning inom 7 dagar. I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att sampaketeras och levereras tillsammans. Är någon vara restnoterad och det tar mer än 14 dagar innan den kommer in igen, kontaktar vi dig för att komma överens om hur leveransen ska ske.

4.4 LEVERANSADRESS

Din order skickas till angiven leveransadress vid kortbetalning eller till din registrerade folkbokföringsadress när du betalar med faktura.

4.5 EMBALLAGE

Vi värnar om miljön och återanvänder därför i största möjliga mån redan använt emballage.

4.6 EJ UTHÄMTADE FÖRSÄNDELSER

För alla försändelser som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att återbetala summan för beställda produkter exkl. frakt samt att debitera dig kostnaden för returfrakt. 

Vid "uthämtning i butik" så kan vi inte garantera att beställd produkt finns kvar 21 dagar efter lagd beställning.

4.7 TRANSPORTSKADOR

Viktigt: Var noga med att kontrollera eventuella skador på emballaget vid uthämtning/mottagande av leverans. För att emballage med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste du be ditt utlämningsställe att anmäla skadan till DHL alternativt att chauffören noterar skadan vid leverans.

Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast.

Vid alla transportskador kontakta [email protected] och bifoga i mail tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage och uppge i mail ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.

 

5. RETUR OCH BYTE

Vi har 14 dagars bytes och returrätt. Du står själv för returfrakten. Alla returer/byten måste meddelas via mejl ([email protected]). Notera att varan och även förpackningen måste vara i väsentligt oförändrat skick. Varan måste vara oanvänd och ej skadad. Telling Stories är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför retur väl emballerat. Returen måste skickas på ett sådant sätt att produkten ankommer till returadressen, vi har ingen möjlighet att hämta paket vid uthämtningsställe eller fraktbolags distributionscentral.

 

6. REKLAMATION

Alla reklamationer måste meddelas via [email protected].

Retur av reklamerad vara får inte ske förrän överenskommelse med Telling Stories har skett. I vissa fall kan ett foto räcka, vilket innebär att vi vill ha en korrespondens innan garantiärendet sätter igång.

Vid reklamation skickas den nya varan fraktfritt tillbaka till er när vi mottagit din retur, eller enligt överenskommelse. 

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

 

7. PRODUKTBESKRIVNING

Vi gör vårt yttersta för att produktbeskrivningar och foton ska överensstämma med verkligheten.

Många av våra varor är vintage och/eller antika vilket innebär att varorna har ett visst slitage. Två av dessa produkter är sällan exakt likadana i sitt utförande. Försäkra dig om att du förstår detta innan du lägger din order.

 

8. FELAKTIGA UPPGIFTER

Telling Stories reserverar sig från avvikelse i leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din order. Kan inte Telling Stories leverera enligt orderbekräftelse kommer du att kontaktas och ges möjlighet att justera eller annullera din order.

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss för eventuella fel i såväl produktinformation som pris och lagersaldo. Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att ändra pris och leveranstid vid eventuellt tryckfel.

 

9. KOMMUNIKATION

Vi förbehåller oss rätten att skicka ut reklam till din e-mail adress. Reklamen kommer enbart vara för Telling Stories, vi kommer inte dela med oss av din e-mail till någon annan!

 

10. HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Telling Stories är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. Telling Stories lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i punkterna nedan.

10.1 VAD MENAS MED PERSONUPPGIFTER?

Med personuppgifter menas information som kan knytas till en enskild person.

10.2 VILKA PERSONUPPGIFTER SAMLAR VI IN?

För att kunna hantera köp samt kundärenden lagrar vi följande uppgifter.

För- och efternamn, adress, telefonnummer, email samt köphistorik. Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.

10.3 VILKA UPPGIFTER DELAS?

Nedan kan du hitta en redogörelse för vilka bolag vi delar information med samt varför vi gör det.

10.3.1 Fraktbolag

För att kunna leverera din beställningar måste vi dela viss information med fraktbolaget. Vi delar för- och efternamn samt adress för leverans. Email och/eller mobilnummer för avisering. I dagsläget använder vi DHL för leverans.

10.3.2 Nyhetsbrev

Om du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev så delas email med vår tjänsteleverantör. Din information delas för att vi ska kunna använda tjänsten och på så sätt hålla dig uppdaterad med erbjudanden/information. I dagsläget använder vi Get a Newsletter för utskick.

10.3.3 On demand fotobeställningar

För att kunna leverera din beställningar måste vi dela viss information med tryckeriet. Vi delar för- och efternamn samt adress för leverans. Email och/eller mobilnummer för avisering. I dagsläget beställer vi dessa från Crimson.

10.4 RÄTTEN ATT BLI GLÖMD

Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen).

10.5 TA DEL AV LAGRAD INFORMATION

Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om dig hos oss.

 

11. ANVÄNDNING AV COOKIES

En cookie är en textfil som lagras på din dator. Cookies används normalt för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens önskemål och val. En permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. En sessionscookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare.

Vi använder inte permanenta cookies. Sessionscookies använder vi för att kontrollera om du har placerat en vara i varukorgen, samt när du använder produktfilter.

Du kan även när som helst välja att ta bort cookie-filer som har placerats hos dig. 

Telling Stories använder Google Analytics som ett hjälpmedel för att få en bild av hur besökare använder webbplatsen. Informationen använder vi för att se hur besökaren, vår kund, använder vår webbsida och våra olika kategorier och sidor. Vi tar fram besöksstatistik, exempelvis använder vi rapporter av besöken på webbplatsen för att förbättra innehåll, navigation och struktur. Informationen sparas inte hos Telling Stories. Analysverktyget använder cookies och informationen som genereras av dessa genom din användning av webbplatsen och vidarebefordras till och lagras av Google på servrar i USA. Google kan överföra denna information till tredje parter om det krävs enligt lag eller i de fall en tredje part behandlar informationen för Googles räkning.

Om du undrar över något kring detta, kontakta oss på [email protected]

 

KONTAKT

Då vi är ett litet företag har vi inte alltid möjlighet att svara i telefon, men du kan kontakta oss genom detta kontaktformulär eller genom att skicka epost till [email protected].

Vi svarar i regel på alla frågor inom 24 timmar.

Vårt telefonnummer är 072-3191314. Vi undanber oss telefonförsäljare.

 

Bolagets adress/säte är:

Telling Stories, Grönlingens väg 14, 174 62 Sundbyberg

För besök, returer och all korrespondens är det dock följande adress som gäller:

Telling Stories, Fredsgatan 19, 174 62 Sundbyberg

Produkter

Handla så här​

Information